Утицај глобализације на стратегијске алијансе и мреже организација на светском тржишту

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Утицај глобализације на стратегијске алијансе и мреже организација на светском тржишту

Мирко Т. Петковић, Наташа С. Вукотић, Ђорђе Ј. Чабиловски

У раду је истакнута глобализација као појава „нове„ тржишне динамике. Свеобухватност појма глобализација и бројност феномена које ова појава „изазива„ указује на неопходност његовог сталног праћења и анализе, посебно са становишта утицаја на стратегијске алијансе и мреже организација на светском тржишту.
Алијансе између компанија и пословних мрежа из различитих делова света су реалност савременог пословања. Компаније почињу да схватају оно што су нације већ научиле: у сложеном и неизвесном свету пуном опасних противника најбоље је не наступати сам. Велика оперативна снага на широкој позорници ангажовања била је традиционални разлог за разумевање са онима чији су интереси били паралелни са интересима предузећа. Конфедерација – основа сваке алијансе, битан је део репертоара сваког доброг стратега. У савременом конкурентском окружењу то важи и за менаџере корпорација и других предузећа. Неке алијансе представљају само механизам за улазак на нова тржишта. Друге, међутим, имају за циљ да остваре комплетну интеграцију ресурса два или више предузећа ради повећања њихових производних могућности, развоја и трансфера нове технологије, тржишних истраживања, као и развоја производа и маркетинга. Бити добар партнер неког предузећа значи препознати тактичке намере конкурената, као и шансе за постизање конкурентске предности у односу на те конкуренте.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату