Multikriterijumska analiza masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru

Preuzmite ceo članak u PDF formatu

Multikriterijumska analiza masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru

Dragan Vasiljević, Julijana Vasiljević, Dejan Vuletić i Aleksandar Đurić

Masovni mediji kao sredstva za prenos komunikacija mogu ostvariti ogroman efekat na pojedinca, grupe ljudi i na širu društvenu zajednicu.
Korišćenjem metoda multi kriterijumske analize u ovom radu analizirana je značajnost masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru. Analiza značajnosti različitih masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru izvršena je metodom Analitičkih hijerarhijskih procesa, dok je ekspertiza značajnosti masovnih medija izvršena u softverskom alatu „Super Decision 2.6.0 – RC1”, anketiranjem pet eksperata iz domenske oblasti.
Paralelno sa ekspertizom izvršeno je „online” istraživanje na uzorku od 215 osoba, u cilju prikupljanja i pripreme podataka za analizu značajnosti masovnih medija za prenos socijalnih uticaja. Deskriptivna analiza izvršena je u softverskom alatu za statističku obradu podataka „Statistical Package for the Social Sciences”.
Uporednom analizom dobijenih rezultata istraživanja realizovanog na uzorku, po značajnosti masovnih medija za prenos socijalnih uticaja u sajber prostoru izdvajaju se: internet resursi, televizija, mobilna telefonija i radio.

Preuzmite ceo članak u PDF formatu