Концептуализација одрживог развоја и еколошко образовање

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Концептуализација одрживог развоја и еколошко образовање

Марина Филиповић

У раду су изнети резултати научне дескрипције теоријских сазнања и достигнућа концепта одрживог развоја, која се налазе у доступном фонду научног знања, уз настојање да се дефинишу могући правци и приоритети за квалитетно еколошко образовање кроз имплементацију наставних садржаја о концепту одрживог развоја у образовни систем. Истраживање је предузето са циљем реалнијег и објективнијег сагледавања кључних проблема у погледу дефинисања концепта одрживог развоја и имплементације циљева развоја који се односе на еколошко образовање. Коришћењем комбинованог методолошког приступа заснованог на прегледу научне литературе из ове области, затим секундарној анализи података наведених у званичним извештајима институција надлежних за спровођење стратегија одрживог развоја, али и на анализи садржаја и документа званичних саопштења кључних политичких представника, са посебним освртом на правни оквир и имплементацију одрживог развоја у систем образовања.
Друштвени значај истраживања огледа се у подизању нивоа свести грађана о потреби заштите животне средине засноване на ефикасним наставним програмима образовања за одрживи развој који би имали за циљ планирање еколошке димензије одрживог развоја и промену ставова ученика према природном окружењу.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату